
'He, werkt dat echt zo?'
Hoe het begon.. het is 2006 - het cowboytijdperk van het internet.
Toen je nog zwarte tekst op een zwarte achtergrond plaatste om hoger in Google te komen.
In dezelfde tijd runde ik een entertainment website met grappige filmpjes en plaatjes. Geld verdiende ik met advertenties op de site. Elke klik, een paar eurocent voor mij. Hartstikke leuk.
Hoe meer mensen op een advertentie klikken, hoe meer geld in mijn portemonnee.
Ik deed er alles aan om meer advertentiekliks te krijgen. Op een dag plaatste ik een advertentie op een andere plek. Een prominentere plek; zodat ie goed opviel.
Door deze aanpassing kreeg ik ineens twee keer zoveel kliks. Ik stond te juichen achter mijn scherm (met zo'n kast erachter).
Dit was mijn eerste aanraking met conversie-optimalisatie. Ik was direct 'hooked'. Zo'n kleine aanpassing, zo veel impact.
'He, werkt dat echt zo?'
Een uitspraak die in de jaren daarna vaak heb gehoord. Of klanten die roepen 'waarom heb ik dit niet eerder gedaan'.
Bijna elke keer als ik een a/b test afrond een 'aha' momentje.
Ervaring met conversie-optimalisatie heb ik opgedaan door veel te doen. Zo heb ik een conversie-optimalisatie bureau gehad in het verleden. En heb ik in Nieuw Zeeland bij een CRO agency de fijne kneepjes van het vak geleerd.
Bezoekers naar je site halen met ads, dat doe ik niet. Ik kom pas in actie als een bezoeker op je site is. Van bezoekers, kopers maken. Dat is wat ik nu al 10+ jaar doe.
Kijken in verschillende keukens doe ik graag. Zo heb ik gewerkt voor tientallen bedrijven in verschillende branches: e-commerce, lead-gen, publishing en SaaS.
Als freelancer werk ik voor een internationaal klantenbestand.
Ik ben altijd nieuwsgierig – en benader elke vraag en elk probleem vanuit het perspectief van de klant. Doorvragen? Ja. Ongefundeerde meningen? Nee. Ik hou van data. Wat ik doe als ik vrij ben? Dan stap ik graag op de racefiets, even de benen en m'n kop leegfietsen tijdens een training of wedstrijd.
Website portfolio
Case studies
Niet elk project verdient een podium. Maar sommige verdienen het om verteld te worden. Deze cases laten zien wat er gebeurt als strategie, design en uitvoering écht samenkomen.
Artikelen
Highlights
Veel designers & developers hebben vaak een aantal dingen waar ze extra trots op zijn. Hier vind je een aantal losse frames van gemaakte concepten door de designer of developer.
Website Templates
De makkelijkste manier om de kwaliteit te voelen, is door het zelf te proberen. Deze templates geven je een voorproefje van het vakmanschap achter de projecten.
Klantervaringen
Lees hoe anderen de samenwerking hebben ervaren en waarom ze terugkomen.
De HappyDigital Blueprint is de meest complete website- en funnel blueprint ter wereld.

Bouw betere websites met de
HappyDigital Blueprint.
Bij HappyDigital geloven we in de kracht van samen. We helpen ondernemers aan de juiste kennis en nieuwe samenwerkingen met de beste webdesigners. Vertrouwd door 100+ digitale makers.
